X

Din webbläsare stödjs inte längre!

Din webbläsare, Internet Explorer, är för gammal och stödjs inte längre av detta verktyg. Vänligen uppdatera din webbläsare till Microsoft Edge, Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Temadag – Reklamationer & Indragningar

17 mars 2015 kl. 09.00 – 16.15. Inkl. lunch.
Westmanska Palatset ”Bryggarkungen”, Holländargatan 17, Stockholm
Anordnas av: LIF
Sista anmälningsdatum: 24 februari 2015
Pris 800 SEK exkl. moms för heldag inkl. lunch. 500 SEK exkl. moms för halvdag (antingen förmiddag t.o.m. lunch eller eftermiddag fr.o.m. lunch) inkl. lunch. Kostnaden faktureras i efterskott.
Max antal deltagare: 70
Kostnadsfri avbokning senast: 24 februari 2015
Kontaktperson:

Matilda Holst, matilda.holst@lif.se, 08-462 37 35.

Varmt välkommen till en temadag om reklamationer och indragningar av läkemedel. Dagen anordnas av den s.k. ARI-gruppen (Arbetsgruppen för Reklamationer och Indragningar). 

Förmiddagen är främst en grundläggande Röda webben-utbildning i rutiner och lagstiftning om reklamations- och indragningshantering. Vi får också förståelse för gränsdragningen mellan reklamationer och biverkningar. Eftermiddagen ger oss olika perspektiv från försäljningen av receptfritt i dagligvaru- och servicehandel, samt vilka utmaningar som finns för små oberoende apotek. Utöver detta får vi veta mer om skillnader och likheter i hanteringen av reklamationer och indragningar för läkemedel, kosmetika och medicinteknik.

Kursen vänder sig till medarbetare inom hela distributionskedjan av läkemedel, från läkemedelsindustri till försäljning i apotek och butik, med intresse för reklamations- och indragningshantering av läkemedel.

Program som pdf.