Intresseorganisationer
Projektets/aktivitetens namn:
Partnerskap Beat DiabetesTidplan/datum:
Startdatum: 2021-10-26Slutdatum: 2022-12-31
Läkemedelsföretag:
Boehringer Ingelheim AB (ansvarar för innehållet i denna text)Samarbetspartner:
Stiftelsen Beat DiabetesProjektbeskrivning:
Stöd till projekt/kampanjer som syftar till att öka kunskapen om typ 2 diabetes inklusive (men inte begränsat till) kampanjer för uppfinnare och entreprenörer för att utveckla tekniska lösningar för personer med prediabetes eller diabetes; livsstilskampanjer i syfte att öka kunskapen om sjukdomen samt vikten av kost och motion. Boehringer Ingelheim deltar i stiftelsen BEAT Diabetes styrelsearbete. Omfattar sponsorskap av t ex TV-program om diabetes såsom "Kampen om livet"Ekonomi – Beskrivning:
Upp till 2 miljoner, beroende på omfattning av delprojekt som ännu ej beslutats.Övrigt:
Kontaktpersoner:
Boehringer Ingelheim AB, Erik Samuelsson, 0708582174, erik.samuelsson@boehringer-ingelheim.comStiftelsen Beat Diabetes, Helena Kolvik, 0736992673, helena.kolvik@nentgroup.com