Informationsmöte om e-verifikation (Välj endera förmiddag eller eftermiddag)

14 nov 08.30-12.30 resp 13.00-17.00
City Life - Konferens och möten
Anordnas av: e-VIS
Sista anmälningsdatum: 7 november 2017
Kontaktperson:

Anita Finne Grahnén, anita.finne-grahnen@e-vis.se, 0705-15 93 99.

Den 9 februari 2019 ska vi ha ett system och processer klara för att kunna hantera e-verifikation för alla receptbelagda läkemedel (med vissa undantag). Under tiden fram till dess ska många saker hända både hos er som aktörer och på e-VIS, den organisation som ska hantera systemet.

Informationsmötet kommer att hållas i två likadana möten - ett förmiddagsmöte (08.30-12.30) och ett eftermiddagsmöte (13.00-17.00) - välj ett av dessa i anmälan nedan. Eftersom vi har tillgång till en relativt liten lokal förbehåller vi oss rätten att begränsa antalet deltagare per företag/aktör till 1 person. I övrigt gäller först till kvarn.

Inbjudan sänds till läkemedelsföretag, apoteksaktörer och läkemedelsdistributörer.

Program

  • Välkomna och inledning om status i Sverige
  • Företagens ansvar (MAH/tillverkare)
    • Applicera säkerhetsdetaljer på berörda förpackningar – vad måste göras?
    • On-boarding till EU Hub – representant för EMVO deltar.
  • Användarnas ansvar (dvs apotek och grossister/distributörer)
    • anpassa egna system och processer?
    • on-boarding till e-VIS
  • Kaffepaus
  • Vad är e-VIS ansvar
    • On-board EMVO
    • Kvalitetssystem
    • Kontrakt, förvaltning av systemet
  • Vad är myndigheternas roll
    • Lagtolkning/anpassning
    • Tillsyn
  • Planen för att vara klara till 9 februari 2019
    • "Piloten" - vad det är, när, hur och varför
    • Utmaningar
      • Tid
      • "ketchupeffekten"
  • Frågor

 Välj ett av följande möten:
Anmälan till förmiddagsmötet via denna länk.

Anmälan till eftermiddagsmötet via denna länk.